Klachtenprocedure

Wanneer Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies niet aan uw verwachtingen heeft voldaan, verzoeken wij u dit te melden bij de Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies. In bijna alle gevallen kan Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies het probleem samen met u meteen oplossen. Bent u niet tevreden met de oplossing die Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies voorstelt? Of vind u dat u niet tijdig of volledig antwoord hebt gekregen? Dan kunt u een klacht indienen bij Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies.

 

Stap 1

Melding doen van uw ontevredenheid bij Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies.

U maakt een melding van uw klacht bij de Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies. Dit kan telefonisch of schriftelijk. Hierin beschrijft u zo gedetailleerd mogelijk uw klacht. Na ontvangst zal er binnen twee werkdagen contact met u worden opgenomen en samen met u worden gekeken naar de klacht en wordt er gezocht naar een passende oplossing. Het indienen van een klacht kan tot en met dertig dagen na afronding van de werkzaamheden van de Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies.

 

Bent u niet tevreden over de klachtafhandeling of komt u niet tot een passende oplossing met de Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies adviseur dan kunt u overgaan op stap 2. Deze stap is niet verplicht, u kunt ook gelijk overgaan op stap 3 door zich te wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

 

Stap 2

U legt uw klacht voor aan de Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies.

Als u niet tevreden bent met de aangedragen oplossing van Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies kunt u uw klacht schriftelijk kenbaar maken bij Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies. Dit kan per post of per mail.

 

Per post:

Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen ontvangen wij in ieder geval graag van u; waarom u ontevreden bent over de afwikkeling van uw klacht, uw NAW-gegevens en waar we u kunnen bereiken. Voeg relevante correspondentie toe, zodat we snel kunnen bepalen of uw klacht gegrond is. Uw brief kunt u sturen naar het volgende correspondentieadres:

 

Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies

T.a.v. Klachtenafhandeling

Eksterhof 28

7051 WL Varsseveld

 

Per mail:

U kunt uw mail sturen naar: info@distinction.nl. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen ontvangen wij in ieder geval graag van u; waarom u ontevreden bent over de afwikkeling van uw klacht, uw NAW-gegevens en waar we u kunnen bereiken. Voeg relevante correspondentie toe, zodat we snel kunnen bepalen of uw klacht gegrond is.

Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies legt de klacht binnen 3 werkdagen na ontvangst schriftelijk vast. Daarnaast bevestigt hij/zij de ontvangst van de klacht aan u en wordt aan u doorgegeven wie de klacht in behandeling neemt. Uw standpunten en die van de Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies worden bekeken. Mocht er aanvullende informatie of documentatie nodig zijn dan wordt dit eventueel uitgevraagd.

 

Binnen twee weken na ontvangst van de schriftelijke bevestiging ontvangt u een reactie. Mocht blijken dat het niet mogelijk is om binnen de afgesproken termijn een inhoudelijke reactie te geven, bijvoorbeeld als gevolg van een vereist onderzoek? Dan communiceren wij een datum aan u waarop u uiterlijk een reactie mag verwachten (maximaal acht weken na ontvangst van uw klacht). Soms is het nodig om nadere informatie in te winnen of één of meerdere keren persoonlijk overleg te voeren. Als we tot overeenstemming zijn gekomen over de aangedragen oplossing, gaan we deze oplossing zo spoedig mogelijk uitvoeren.

 

Stap 3

U meldt uw klacht bij Kifid

Als het niet is gelukt om met de Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies uw klacht naar tevredenheid op te lossen dan kunt u uw klacht kenbaar maken bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten of diensten van een financiële dienstverlener. Het Kifid kan uw klacht alleen in behandeling nemen als u de klacht heeft ingediend: binnen drie maanden na de definitieve reactie van de Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies of binnen een jaar nadat u de klacht officieel heeft gemeld bij uw Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies.

Op de site van Kifid kunt u zowel digitaal als schriftelijk (postbus 93257, 2509 AG Den Haag) uw klacht indienen. Het aansluitnummer van Distinction Bedrijfsfinancieringen en Bedrijfskundig Advies bij Kifid is: 300.018666. Meer informatie over het klachteninstituut vindt u op de website van Kifid.

 

Start uw aanvraag